-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17248 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

بنده داماد يك روحاني هستم كه مرجع ايشان حضرت آيت الله احقافي در كويت بود بنده هم از ايشان از سال 1370 تقليد ميكنم ولي ايشان مرحوم شدند وازآن روزي كه با اين خانواده وصلت كردم همه براي من ميگفتند كه تو چرا شيخ شدي بنده تاامروزمعني شيخ شدن رانميدانم خواهش ميكنم كاملا ً براي ينده توضيح دهيدويك مرجع را براي بنده معرفي نمائيد؟
ما هم متوجه فرمايش شما نشديم كه شيخي يعني چه ؟ حضرت عالي قبل از آنكه به حرفهاي اطرافيان توجه كني يك مسلمان معتقد به مباني ديني واصول اعتقادي باش و متعبد و اهل عمل به مسائل شرعي قد افلح من زكهّا بدرستيكه رستگار شدند كساني كه تزكيه كردند .يعني در گفتار وكردار و نيّات خود خدا را در نظر گرفتند به شما توصيه ميكنم كه مرحله اول آنستكه يك مسلمان اعمال و عباداتش صحيح باشد و معاصي الهي دوري كند و لازم است كه شما توضيح المسائل يكي ازمرااجع زنده فعلي مثل مقام معظم رهبري يا آيت الله فاضل لنكراني و با آيت الله بهجت و يا هر كس را كه شما اعلم تشخيص مي دهيد تهيه كنيد و آنرا بخوانيد و اعمالتان را طبق آن انجام دهيد بعد هر كس به شما هر چه بگويد شما مسير خودتان را تغيير ندهيد بنده خدا باشيم از هر چيزي كه زشت و گناه است دوري كنيم دنبال حرف مردم نباشيم عزت از آن خدا و رسول مؤمنان است والعافيه للمتقين عاقبت و سرانجام كار از پرهيز كاران است.
به مساجد و مضور علماء رفت آمد داشته باشيد و اگر سؤالي و شبه اي به ذهن حضرت عالي ميرسد براي جواب به محضر اساتيد و علماءبرويد و اطلاعات بيشتري كسب كنيد.
چند كتاب جهت مطالعه بيشتر معرفي مي شود
درسهاي از قرآن محسن قرائتي ( اصول اعتقادات )
آموزش دين علامه طباطبائي (اعتقادي )
گفتارهاي معنوي شهيد مطهري
گناهان كبيره شهيد دستغيب
قلب سليم شهيد دستغيب

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.